lördag 21 september 2013

Inför Nedervetilloppet

Säsongen sista kraftprov på asfalt blir detta små kuperade motionslopp. Lite synd att loppet ordnas så sent, vilket kan komma att synas i deltagarantalet. Hoppas jag har fel men är ändå lite rädd. Själv kör jag loppet för träningens skull, har absolut ingen skillnad om jag kommer topp5 eller topp50 för skall jag vara riktigt ärlig så räcker inte min form till en normal prestation nu just. Mitt mål med tävlingen blir att få bra träning och köra så att jag är trött när jag är i mål samt att sitta med bra under hela rundan.
Snabbaste man runt banan kommer att koras på en spurt ur en lite grupp tror jag. Den snabbaste gruppen kommer att slipa loss ganska tidigt vilket gör att backarna i början av loppet kommer att vara extra påfrestande för den som har som mål att vara med på slutet. Hur det går syns imorgon.
Foto: Patrik Karlström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...