tisdag 17 september 2013

Bambi

Började känna av en viss saknad till ishallen för några dagar sedan. Inte känt av något som helst sug till hallen på nästan två år. Men nu dom senaste dagar så har jag nästan varit ivrig att få susa fram på isen med en klubba i handen. Minst sagt skrämmande! Som vanligt på tisdagar så hade jag chansen att spela rinkbandy i en knapp timme på eftermiddagen och den chansen tog jag.
Fick njuta till fullo av en av dom (enligt mig) effektivare alternativträningsformerna som en cyklist kan avnjuta under vintermånaderna. Kan knappt beskriva hur roligt det var, vilket skrämmer mig ännu lite mer! Körde med pulsmätare under passet och den visade fina 167 som medel för dagens 48 minuter långa. Studerar jag puls diagrammet lite närmare så visar det fem stycken fina, runt 9 minuter, "intervaller" med pulsen mellan 170 och 180. Vad mer kan man kräva av ett pass än bra träning och att man har kul? Extra plus idag för att vi var såpass många att vi fick ha en spelare i byte, det var orsaken att jag orkade hålla upp intensiteten under hela passet. Dock så var det vingligt, halt och inte alls lika smidigt som förr om åren, men det skall väl bli bättre vart efter får vi hoppas.


Utöver det underbara ispasset blev det ju också lite cykling i form av två mini rundor med olika teman. Från morgonen stack jag iväg med crossen för att upptäcka nya vägar. Var aldrig mer än fyra kilometer hemifrån men varje "ny" skogsväg eller stig jag såg svängde jag in på. Alla förutom en resulterade i återvändsgränder, tyvärr var det också väntat. Men nu behöver jag åtminstone inte fundera vad som döljer sig längs med vägarna/stigarna. Andra rundan var lite längre både tidsmässigt och distansmässigt och gick under tema rehab.

Imorgon är det ny dag med nya möjlighet med nya äventyr. Hörs då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...