söndag 30 juni 2013

Nu får det vara nog

Ursäkta kvaliteten på kilppet men det är så passande för min säsong att det bara måste med. Var som sagt FM idag, säsongens viktigaste tävling. Allt kändes perfekt innan, gårdagens rull var perfekt, bästa natten före en tävling detta år, första tävlingsdagen som jag kunnat äta normalt på morgonen utan att tvinga i mig och ännu till var vädret perfekt.
Tävlingen fortsatte lika perfekt, små grupper slapp iväg och bildade en tätgrupp men ingen av mina konkurrenter fanns med där. Allt gick enligt planen och jag kunde enkelt hålla koll på mina ryggar. Allt kändes nästan för bra! Så några var före slutet så skedde det som inte skulle få ske, ett upphöjt övergångsställ blev dödande för mitt backdäck och jag tvingades till hjulbyte. Tack till Akilles som lät mig ha hjulen i deras servicebil. Nytt hjul under cykeln och iväg, men tävlingen var förlorad och en ynka kilometer senare blev jag avflaggad, surt!
Fick ett resultat men det värmer inget! Absolut INGET! Hade tävlingen precis där jag ville, benen var bra och avslutningen passade mig som hand i handske. Såklart att något skulle bråka.
Finska mästare blev föga överraskande Jussi Veikkanen och Matti Manninen (U23). Grattis till dom.
Nåja, bara att bryta ihop och komma igen starkare! Nästa helg tävlas det igen.

4 kommentarer:

  1. Shit.. Men om man kan ta fram nå positivt så e de väl att du åtm är i form. Högt självförtroende till nästa lopp och så ger du 110% och tar hem priset!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepps, formen börjar vara där den skall vara, så bara att jobba vidare!

      Radera
  2. Harmar säkert så in i Norden, men säger som föregående talare: nästa gång kniper du dom!

    /Kusin-Josefin

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...